Your Amazon Delivery May One Day Understand You

Amazon was granted a patent in March 2018 that will allow their delivery drones to recognize human movement and speech. What does that mean for us? It means that rather than having to contact Amazon directly to report customer service issues, people will be able to communicate directly with their delivery drone. Package late? Mangled? Is the drone bothering your dog? Whatever the case may be, you’ll be able to issue your complaint verbally, or with movement or gestures, right to your drone!

The online-shopping giant wants to shave delivery times down to just 30 minutes and plans to take to the sky to achieve it. Awarded on Tuesday (March 20), the patent would allow for drones to identify gestures such as a thumbs-up, frantic waving, shaking fists, and a shooing motion.

Click here to read the complete article from Newsweek.

À propos de l'auteur

Image of Jenn Toso

Jenn Toso, spécialiste en marketing par réseaux sociaux, se spécialise dans tout ce qui est social ! En tant que membre dédié de l'équipe des réseaux sociaux de DigiKey, elle publie des blogs, des partages, des tweets et des posts sur les réseaux sociaux de DigiKey. Jenn se passionne pour les communautés Maker et STEM et pense que les jeunes d'aujourd'hui détiennent la clé d'un avenir meilleur pour tous. Jenn est titulaire d'une licence en administration des affaires, d'une maîtrise en marketing Internet et d'un PhD en « hockey mom ». Dans son temps libre, Jenn aime explorer son nouvel intérêt pour la technologie des dispositifs corporels et assouvir sa passion de tout ce qui touche au hockey. Vous pouvez trouver Jenn sur certains réseaux sociaux ou à un match de hockey - parfois combinant les deux en même temps.

More posts by Jenn Toso
 TechForum

Have questions or comments? Continue the conversation on TechForum, DigiKey's online community and technical resource.

Visit TechForum